Mijn verslag van een dagje bij Bus-idee door Lucas Hooijer

 

TERUG NAAR:

Voorpagina
Infopagina IJsselpaviljoen
 

 



 

 

WAT IS BUS-IDEE?

Bus-idee.nl is een website voor busbedrijven die dagjes uit willen organiseren. Op de website zijn talloze restaurants, bezienswaardigheden en activiteiten te vinden die allemaal geschikt zijn voor touringcars met grote groepen mensen. De oprichter en eigenaar van het bedrijf, Steven, brengt altijd een persoonlijk bezoek aan ieder bedrijf wat op zijn website wil.

Bij dat bezoek let hij op alles wat belangrijk is voor busbedrijven, zoals bereikbaarheid, speciale parkeerplaatsen en de capaciteit van het bedrijf. Alleen enthousiaste ondernemers met voldoende voorzieningen komen op zijn website. Zo kan hij het succes van de webpagina garanderen. Steven maakt de pagina’s voor deze bedrijven zelf. Hij besteed er extra aandacht aan dat de pagina alle nuttige informatie bevat voor zijn doelgroep, wat hem gezien zijn achtergrond als touringcarchauffeur goed afgaat.

Daarnaast organiseert hij jaarlijks de ‘Bus-idee dag’ waar veel bedrijven van zijn website en potentiële klanten samen komen. Dankzij zijn creativiteit en enthousiasme is Bus-idee door de jaren heen een succesvolle onderneming geworden.

OP BEDRIJFSBEZOEK

Steven heeft mij meegenomen op bedrijfsbezoek bij het IJsselpaviljoen in Zutphen, een restaurant en congrescentrum. Het IJsselpaviljoen wilde graag een pagina op Bus-idee.nl, dus had Steven een afspraak met de bedrijfsleider. Ik wilde graag zien waar hij op let bij een bedrijfsbezoek en hoe een gesprek met een bedrijfsleider verloopt. Ook kon ik leren welke informatie van belang is voor een pagina op zijn website en kon ik meer te weten komen over zijn strategie.

Bij onze aankomst viel direct op dat er een speciale parkeerplaats was voor bussen. Dat is voor busbedrijven natuurlijk een belangrijk pluspunt. Daarnaast had het restaurant een mooi uitzicht op de IJssel en was het sfeervol ingericht. We werden enthousiast ontvangen door bedrijfsleider Mark. Hij vertelde ons over het aanbod op de menukaart, de aanpassingen die hij aan het restaurant gedaan had en welke mogelijkheden hij zag voor de busbedrijven. Steven informeerde onder andere naar praktische zaken, zoals het aantal toiletten en voor hoeveel gasten ze ruimte hebben.

Toevallig kwam er nog iemand aansluiten die een dagtocht wilde organiseren en die inspiratie gaf voor leuke uitjes in de omgeving. Het was een prettig gesprek en we hadden een positieve indruk van het bedrijf. Ik vond het een leuke en interessante ervaring om een kijkje te nemen in het werk van Steven. Het persoonlijk contact met klanten en het verkennen van een nieuwe omgeving heeft me inspiratie gegeven om zelf misschien ook een website te beginnen. Het belangrijkste wat ik al van Steven heb geleerd is dat creativiteit en enthousiasme je letterlijk en figuurlijk op veel leuke plekken kan brengen in het leven.

TERUG NAAR:

Voorpagina
Infopagina IJsselpaviljoen