Richtlijnen voor paginahouders

 

 

zoeken met
google
alléén in bus-idee.nl
snel zoeken:
klik hier>

TERUG NAAR:
Voorpagina
Inhoudsopgave

SNEL NAAR CATEGORIEËN:

Nieuwste infopagina's
Grote restaurants
Partycentra & thema
Vlakbij de snelweg
Actief en outdoor
Grappig & origineel

Te boeken op locatie
Voor kinderen geschikt
Alleen kleine groepen
Attractieparken

Groepshotels
Reisorganisaties

SNEL NAAR TOURINGCARS:

Kleine touringcars
Dubbeldekkers
Verlengde touringcars
Rolstoeltouringcars
Business-Class
VIP-Class
Oldtimer touringcars
Speciale bussen

SNEL NAAR:

Nieuws en actualiteit
Chauffeurshotels
Alle VVV's
Chauffeursopleidingen
Org. en dienstverleners
ANWB Routeplanner
Leuke links
Uitleg website
Adverteren
Suggesties
Contact

Help

TERUG NAAR:

Voorpagina
Inhoudsopgave
 



 

"Even wat uitleg waarom wij dit al bijna 15 jaar op deze manier voor iedereen doen !"

Het 'Bus-idee' achter onze website

Wij willen in deze richtlijnen pagina uitleggen waarom Bus-idee zo goed werkt voor aanbieders en touringcarbedrijven en hoe we het oorspronkelijke idee achter Bus-idee graag willen vasthouden.

Bus-idee is ontstaan uit de behoefte van touringcarbedrijven om informatie snel, doeltreffend en actueel te kunnen vinden over bedrijven waar ze goed met hun touringcargroepen terecht kunnen.

Ieder bedrijf dat graag zijn product aan touringcarbedrijven wil laten zien heeft daar meestal een eigen manier voor.  Vaak is er wel een website, maar die geeft niet op een snelle en overzichtelijke manier alle informatie die een busbedrijf nodig heeft.  Daarnaast is iedere bedrijfswebsite anders, dus kan vaak niet snel iets gevonden worden.

Aanbieders sturen touringcarbedrijven ook vaak informatie per post toe, sommige doen dat beknopt en doeltreffend, maar meestal is het teveel nutteloze informatie waar een busbedrijf niets aan heeft.  Bovendien moeten ze het (meestal pas na het seizoen) documenteren in een soort archief of kast.  Tot die tijd ligt het vaak in een krat of doos.

Verder kan een aanbieder nooit referenties over zichzelf geven, iedereen schrijft positief over zichzelf, dat is ook logisch.  Maar wie weet uit al die folders te halen of een bedrijf echt geschikt is voor touringcargroepen ?  Je kunt daar als touringcarbedrijf dus niet op blind varen.  Je hebt iemand met kennis van zaken op het gebied van de behoeften van touringcargroepen nodig die het bedrijf voor je bekijkt.

Hoe maken we een infopagina op:

Bus-idee geeft touringcarbedrijven informatie zoals zij dat willen: 

1: Infopagina's zijn overzichtelijke en uniforme pagina's zodat de informatie beknopt, doeltreffend, actueel en vlot leesbaar is.  Daarom beschrijven we aanbieders in korte bewoordingen in de bedrijfsomschrijving op een manier dat touringcarbedrijven in drie alinea's vrijwel alles weten wat voor hen belangrijk is om te weten.

2: Wij schrijven als Bus-idee OVER de aanbieder, het is dus een bevinding van ONS en geen verhaal dat een aanbieder over zijn eigen product schrijft. Daarom bepalen wij ook wat er in de tekst staat.  Uiteraard kunnen aanbieders ons tips en informatie geven, maar ze kunnen niet zelf de hele tekst schrijven.  Op die manier blijft alles op de website in één stijl beschreven door ons.  Voor alle duidelijkheid, we schrijven niet in de wij-vorm, maar in de zij-vorm over aanbieders.

3: Wij bepalen zelf graag welke foto's een beeld geven van het bedrijf van de aanbieder dat belangrijk is voor touringcarbedrijven.  Dus niet een close-up van een buffet of maaltijd, maar een overzicht van het interieur van de zaal of hoe het bedrijf er van buitenaf uitziet.  Soms een foto van de mensen in of achter het bedrijf om dit 'een gezicht' te geven.  Wij kiezen de foto's graag zelf omdat wij ons vaak beter kunnen verplaatsen in wat een touringcarbedrijf wil weten. We maken ook altijd een serie digitale foto's tijdens het bedrijfsbezoek.

4: Omdat wij ALTIJD de aanbieders eerst bezoeken en selecteren voordat we deze op onze website publiceren geven wij als Bus-idee dus een referentie af en laten daarmee weten dat wij deze aanbieder geschikt achten om met touringcargroepen te bezoeken.  Daarom is het ook extra belangrijk dat wij de website zelf opmaken.

Onze richtlijnen voor infopagina's:

- Bovenaan komen aan aantal foto's die je kunt doorklikken.
- Bedrijfsomschrijving: wij schrijven hier ca. 10 regels snelle tekst
- Prijzen: we geven hier korte omschrijvingen en prijzen incl. BTW
- Arrangementen: max. drie* arrangementen van max. vijf regels
- Een aantal combinatietips met andere 'Bus-idee-leden' in de regio
- Optioneel komen onderaan ook nog enkele, wat bredere foto's 

(* = op VVV arrangementspagina's max. 5 arrangementen)

- Plaatsing in alle rubrieken die volgens ons van toepassing zijn
- 'Grote restaurants' is alleen voor restaurants met > 500 capaciteit
- De rubriek 'Vlakbij de snelweg' is alléén bedoeld voor restaurants.
- Van de rubriek 'Grappig en origineel' bepalen wij de plaatsingen.

Actualiseren van infopagina's

Jaarlijks kunnen aanbieders met een infopagina hun informatie laten aanpassen door ons. Het is wel belangrijk hierbij alles wat we hierboven vertelden in gedachten te houden.  Daarom doen wij ook de updates en kunnen aanbieders niet zelf teksten en foto's aanpassen op de site.  In plaats daarvan kunnen er suggesties gedaan worden over eventuele veranderingen in de pagina, die worden dan door ons bekeken en in onze stijl en volgens onze criteria doorgevoerd.

Hierdoor bewaren we de doelstelling van de website en blijft de stijl zoals deze bedoeld is door ons.  Indien een aanbieder het niet eens is met een resultaat of een meningsverschil heeft over wat en hoe iets gepresenteerd wordt kan deze hierover met ons in contact treden.  Blijft het verschil van inzicht bestaan kan in het uiterste geval het lidmaatschap worden opgezegd.  In dat geval gaat het principe zoals beschreven door Bus-idee voor de wensen van de aanbieder.

Prijswijzigingen op infopagina's

Prijzen op infopagina's worden naar het volgende jaar aangepast in de maanden november en december en aanbieders krijgen hierover in deze periode een invulmailtje.  Wijzigingen worden door ons behandeld op volgorde van binnenkomst. In deze periode gaan de prijswijzigingen vóór de andere aanpassingen op infopagina's met uitzondering van wijzigingen in arrangementen.    Met andere woorden, foto's, teksten etc. worden pas aangepast als de ingestuurde prijzen en arrangementen zijn verwerkt op de desbetreffende infopagina's. 

Aanbieders die hun prijzen aanleveren op de door ons voorgestelde manier (de prijskolom uit de infopagina in een e-mail kopiëren en daarin de prijzen aanpassen voor het nieuwe jaar) worden op volgorde van binnenkomst behandeld.  Aanbieders die prijzen op andere manieren aanleveren door bijvoorbeeld ingewikkelde folders waar we niet makkelijk uit komen als bijlage mee te sturen moeten langer geduld hebben omdat dit de vele malen snellere wijzigingen die op de door ons voorgestelde manier zijn aangeleverd enorm vertragen.

Op deze manier kunnen wij zo snel mogelijk de prijzen actualiseren

Aanbieders die hun prijzen voor het volgend seizoen niet wijzigen / verhogen, vragen wij dit z.s.m. aan ons door te geven, dan kan het jaartal bij de prijskolom en de arrangementen worden aangepast naar het nieuwe jaartal en weten touringcarbedrijven dat de prijzen ook het komende jaar nog geldig zijn.

Eenheid en overzicht is onze kracht

Hopelijk heeft deze uitleg u duidelijk gemaakt waarom we op deze manier werken.  We proberen het basis principe van Bus-idee te behouden en te bewaken omdat dit volgens ons iedereen voordeel brengt.  Een website maken zoals touringcarbedrijven dat graag willen is de beste manier om te zorgen dat hij ook veel gebruikt wordt volgens ons.  En dat is wat alle aanbieders ook willen natuurlijk....

.....en dan als laatste nog even dit:

"Bedankt dat wij dit al bijna 15 jaar zo op onze eigen manier mogen doen !"

We gaan er graag nog heel erg lang mee door !

Steven en Sita Korf
 

 

terug naar index>